わたしたちの郷土 河東町 河東小中学校(ホームページ) -119/161page
また、1999年度より、河東町内の小、中学校と協力しあって、学校教育国際事業に取り組み、文化理解・英会語・コンピューターの3つの柱を立て、国際理解教育にとりくんでいます。
By cooperation from the elementary schools and the junior high school in kawahigashi,we work onthe school education intemationalization from 1999.Haying 3 themes:the culture understanding,theEnglish conversation,Computer,we work on an international understanding of education.
そのおもなものを紹介しますと、
Let us explain thema in activities that we are working on,
○文化理解 Let us explain Cultural ∪nderstanding
・各教科や道徳の学習を通して、郷土をよく理解し、外国のくらしや文化も準んで理解しようとする。
Through learning of our regular subjects and moral education,we understand our hometown verywell,and we also try hard to understand the living and culture of foreign countries.
・日本に住む外国人との交流の機会を多くとるように努め、外国人の考え方を理解しようとしたり、親しく接することができるようにする。
We work to make alot of opportunities of exchainging with foreigners who liveing Japan and we try tounderstand what foreigners think and make friends with them.
○英会話学習 Study of English Conversation
・ALT(英語指導助手)や英語インストラクターの協力を得ながら、正しい発音を聞いたり語したりする。
By cooperation of the ALT(Assistant Language Teacher)and English instructors,we listen tocorrect English pronunciation,and speak correctly.
・校内のいろいろな場所や物の名前を英語で表示したり、英語による簡単なあいさつを放送で流したりする。
We display Erlish names of various places at school,and we announce simple greetings in Englishwith broadcasting at school.
○コンピューター Computer
・会津大学の協力を得ながら、コンピューターの操作に慣れ、学校のホームペー一ジを作成して他校との交流を行う。
By cooperation of the Aizu University,we study how to use the computer and try to communicatewith other schools by making the web site of our school.
・電子メールやTV電語で、国内や国外と交流を図れるようにする。
Bye-mail and the TV telephone,we facilitate to communicate with the internal and outside people.
以上のようなことに取り組んでいこうとしていますが、まだ始まったばかりのところです。今後、多くの学校からの情報や交流を通して、国際理解教育を進めていきたいと考えておりますので、どうぞよろしくお願いします。
Though we try to work on things like above,it has just begun.We think that we would like to work onthe international understanding education through information and exchange from a lot of schools inthe future.