『生きる力』を育てる指導と評価の 実践事例集 平成14年9月-029/142page

[検索] [目次] [PDF] [前] [次]

9 発表する。

 授業の初め,約10分間を「Show and Tell Time」と位置付け,毎時間2〜3名ずつ全員が終了するまで,継続して実施しました。

活動の流れ 活 動 の 実 際

0pening

 司会も生徒が担当しました。初めは,教師(ALT)が司会を務め,2回目からは発表を終えた生徒がローテーションで担当しました。

 

Speech

 この生徒は,1冊の本と出会い,読書が好きになり,その本から,決してあきらめないことの大切さを学んだと紹介しました。
 終わりに,本を送ってくれた母とその本への感謝,今後もたくさん読書をしたいという気持ちを述べました。
 ジェスチャーを交えて,終始,笑顔で発表しました。
 Hello. class.
I'm today's chairman.
Now we have "Show and Tell Time."
Let's have fun.
First speaker is ○○.
Are you ready? ○○,please.
発表

 

 

 Hello. everyone.
Do you know this book?
This is my treasure. The title is "12番目の
天使" in Japanese.
 One day I saw this book on my desk.
My mother bought it for me. I didn't like
reading books. But I tried to read this book.
This book was very interesting.
I have finished reading this for two days.
 Thanks to this book, I came to like
reading books and I learned "Never give up."
I will remember this book when I'm in trouble.
 I want to say "thank you" to my mother
and this book. From now on, I want to read
many books and learn a lot
 Thank you for listening.

[検索] [目次] [PDF] [前] [次]

掲載情報の著作権は福島県教育センターに帰属します。
福島県教育センターの許諾を受けて福島県教育委員会が加工・掲載しています。