高等学校における生徒の能力・適正,進路志望等に対応した教育内容,指導方法等の研究開発について-059/82page

[検索] [目次] [PDF] [前][次]

※ ア) 動詞がbe動詞で補語が名詞,代名詞および形容詞である場合

This is a book. That pen is yours.

※ イ) 動詞がbe動詞以外で補語が名詞および形容詞である場合

Jane is very kind. That girl wil become a good singer. That child looks happy.

  ウ) 主語+be動詞+〜+動名詞ならびにhow,that,what,when,where,whichおよびwhoで始まる節

It is no use crying over spilt milk. It was clear what he was going to do. It is natural that she should disagree.

(ウ) 主語+動詞+目的語の文型

※ ア) 目的語が名詞,代名詞および動名詞である場合

Tom has a ball in his hand. The children enioyed watching TV.

※ イ) 目的語および不定詞,how+不定詞およびwhat+不定詞である場合

The boy began to sing a song. Tom knows how to drive a car. The man didnt know what to say.

※ ウ) 目的語がthat,what,when,whereおよびwhoで始まる節である場合

Do you know when Mary will come?

※ エ) 目的語thatが省略された節である場合

It think Tom will come tomorrow.

  オ) 目的語がwhen+不定詞,where+不定詞およびwhich+不定詞である場合

I did not know when to start. You should decide where to go.

  カ) 目的語がhow,if,whichおよびwhyで始まる節である場合

Do you know how it happened? she will find why he mother has not come.

(エ) 主語+動詞+間接目的語+直接目的語の文型

※ ア) 直接目的語が名詞および代名詞である場合

My uncle showed me some pictures. Father gave me that.

※ イ) 直接目的語がhow,what,whenおよびwhere+不定詞である場合 ◆

I'll tell you when to start.

※ ウ) 直接目的語がthatで始まる節である場合

Mary told Mother that she would come back by six o'clock.

  エ) 直接目的語がwhich+不定詞である場合

Will you tell me which to choose?

  オ) 直接目的語がhow,if,what,when where,which,whoおよびwhyである場合

Mother taught me where I could get the book.


[検索] [目次] [PDF] [前][次]

掲載情報の著作権は福島県教育センターに帰属します。